ProVoet | TRUE Communications
a brandlove company MENU

ProVoet

Sleutelen aan mannenvoeten

Klant: ProVoet
Opdracht: Themacampagne gericht op mannen
Resultaat: Bewustwording bij mannen voor voetverzorging
Disciplines:
  • Strategie
  • Design
  • Creatie

“Hoe helpen we mannen bij een verbeterde voetverzorging?”

Brandscan Brandstory Brandlove
Stappen zetten voor mannenvoeten

ProVoet is de brancheorganisatie van circa 17.000 Nederlandse pedicures. Uit recent onderzoek van ProVoet blijkt dat mannen pas naar de professionele pedicure gaan als er klachten zijn. Preventief voetenonderhoud is bij de meerderheid geen issue. Toch hebben mannen evenveel voetklachten als vrouwen. Dit was voor ons reden om de jaarlijkse nationale themacampagne te richten op mannen.

Brandscan Brandstory Brandlove
Naar de pedicure? Net zo gewoon als je kapper.

Doel van de themacampagne 2017? Voetverzorging bij mannen promoten als geaccepteerde verzorgingsroutine. Net zo normaal als een bezoek aan de kapper of sportschool. Vertaald in een campagne die qua toon en taal exact aansluit op de nuchtere belevingswereld van mannen. Weg van de vrouwelijke associaties die mannen hebben met pedicures. Met juist de no nonsense focus op het aanpakken van de vier meest voorkomende voetklachten: schimmelnagels, zweetvoeten, ingegroeide teennagels en likdoorns.

Brandscan Brandstory Brandlove
stoer klussen aan je voeten

Wij selecteerden voor deze themacampagne vier typisch mannelijke doelgroepen: de techneut, de alternatieveling, de sporter en het outdoor type. Herkenbaar en vier keer voorzien van een heldere boodschap: hoe staan jóuw voeten erbij? Via een publieke site bereikte ProVoet deze vier doelgroepen. De pedicures ontvingen aanvullend een communicatieve toolbox. Bedoeld om de landelijke campagne lokaal commercieel te vertalen. Zoals met een stoer ‘klusboek’ met tips & tricks. De vier mannendoelgroepen gaan hiermee alvast de meest voorkomende voetklachten zelf te lijf. In een toon en taal die échte mannen weer de aandacht aan échte mannenvoeten leert geven!

Het resultaat


  • De doelgroep mannen is bereikt met inhoudelijke argumenten.
  • Een toename van positieve associaties met pedicures.
  • Groei van zowel het websitebezoek als het aantal concrete afspraken.

Meer weten over activatie?

Meer weten over activering of wil je dat wij meedenken over jouw activeringvraagstuk?
Neem dan contact op met Erik Jager!