Merken met een verhaal - TRUE Communications
a brandlove company MENU

26 oktober 2016

Merken met een verhaal

‘’Waar het hart vol van is, stroomt de mond van over’’. Wij nemen jullie graag mee in de wereld van … inspirerende merken. Merken die het hart op de juiste plaats hebben en merken die de wereld een warm hart toedragen. Beter gezegd: … merken met een verhaal rechtstreeks uit het hart van mensen!

1. Très Hombres

Het resultaat van zeemansbloed, een interesse in zeilende vrachtschepen en een hechte vriendschap tussen drie mannen? Een zeilend vrachtschip dat een transportrevolutie teweeg wilt brengen: Très Hombres.

De drie oprichters van het zeilende transportschip stonden versteld van de smog van vrachtschepen die boven de horizon hangt en dachten: dit kan anders! Met milieu als belangrijkste reden richtten ze de organisatie ‘Fair Transport’ op en ze staken al hun geld in een nieuwe zeilende handelsvaart. Wind raakt immers nooit op en volgens experts gaat het zelfs ‘dankzij’ klimaatveranderingen steeds meer waaien.

Nu vraag je je natuurlijk af welke producten het bijzondere schip vervoert? Allereerst is dit goede, (h)eerlijke chocolade, die een lust voor het oog is. Daarnaast vervoert het schip medaille winnende rum (mmmmm, chocolade en rum: de perfecte combinatie!)

Het zeilende schip is meer dan een vrachtschip alleen: het wordt ook gebruikt om leerlingen op te leiden voor de zeevaart. Benieuwd waar ze zich nu bevinden? Ontdek hier de vaarroute en vaar mee!

2. Naïf

‘’Jullie worden vader!’’ Met dit grote nieuws begon het avontuur van Naïf. Als aanstaande vader wil je natuurlijk het allerbeste voor je kind, van de leukste kleding tot de meest verzorgende badolie. Maar wat doe je wanneer blijkt dat bestaande babyverzorging vol schadelijke stoffen zit, die je absoluut niet op je baby’ s wilt smeren? De twee aanstaande vaders, Sjoerd en Jochem, zetten hun glansrijke carrière aan de kant en begonnen Naïf, huidverzorging voor de allerkleinsten. Pure kwaliteit met alleen ingrediënten die een baby echt nodig heeft: No chemicals, no bull****. En de naam? Die komt natuurlijk vanuit het kind dat van nature naïef is: eerlijk, onbevangen en onschuldig. Benieuwd welke ingrediënten Naïf gebruikt om het kind zo onbevangen mogelijk te houden? Ontdek hier de pure ingrediënten en producten voor een zijdezacht babyhuidje!

3. Fiorito

Wie droomt er niet van een hobby die resulteert in een succesvol bedrijf, zodat je je baan op kan zeggen en je droom achterna kan gaan? Fiorito is een jongensdroom die is uitgekomen. Twee broers doken, na een familiebezoek in Sicilië, thuis de keuken in om te knutselen met fijne schillen van de allerbeste citroenen. De uitdrukking ‘Practice makes perfect’ gaat voor de broers zeker op: in 2011 wonnen ze een zilveren medaille voor hun handgemaakte limoncello van biologische citroenen, op basis van een oud familierecept. Vervolgens hebben ze hun banen opgezegd om hun droom achterna te jagen: meer kwalitatieve dranken ontwikkelen, die op ambrachtelijke wijze worden geproduceerd. Inmiddels hebben ze een portfolio opgebouwd van verschillende ambachtelijke merken en dranken zoals Fiorito Limoncello, Fiorito Rum… allemaal onweerstaanbaar lekker!

4. Quirky

Wie kent hem niet, dé uitvinder waar we stiekem allemaal bewondering voor hebben? Ik heb het natuurlijk over niemand minder dan Willie Wortel. Maar wist je dat het helemaal niet zo moeilijk hoeft te zijn om zelf een Willie Wortel te worden? Quirky haalt de uitvindersgeest in ons allemaal naar boven, waarbij de nadruk op samenwerken wordt gelegd. Heb jij bijvoorbeeld een briljant idee, maar lukt het je niet om het idee op papier uit te werken? Quirky brengt je in contact met partners die jouw idee tot een succes kunnen laten worden! Quirky verbindt je namelijk met een bruisende, wereldwijde gemeenschap van ontwerpers en knutselaars, die helpen om jouw idee te verfijnen. Heb jij geen creatief brein, maar ben je wel op zoek naar een uitvinding om oordopjes eindelijk netjes verticaal op te bergen of een snijplank met opberglades? Neem dan zeker eens een kijkje in de inspirerende shop (https://shop.quirky.com) van Quirky!

5. Circus Patz

Met het gure herfstweer is het weer tijd om lekker op de bank te kruipen en in je boek te verdwijnen. Circus Patz gaat een stap verder dan het verhaal alleen. Het Verhalen*laboratorium bedenkt en maakt namelijk verhalen en verhaalwerelden voor kinderen en jongeren. Hierbij is het hun ambitie om het leukste, avontuurlijkste en wonderbaarlijkste ‘verhalenmerk’ te worden. Ze vinden dat kinderen wel wat meer avontuur en verwondering kunnen gebruiken en daarom proberen ze met mooie avonturenboeken en avonturenspeelgoed om de wereld een beetje beter te maken. Dit doen ze echt met hart en ziel: ze geloven in de kracht van originaliteit, authenticiteit en detail. Zoals ze zelf zeggen: ‘’Er is tenslotte al genoeg troep op deze wereld…’’

Ben jij ook een bedrijf dat zich met hart en ziel voor een product of dienst inzet, maar lukt het niet om die boodschap en merkidentiteit bij je klanten op het hart te binden? Dan ben je bij TRUE Communications aan het juiste adres: wij gaan elke dag weer voor een aantrekkelijke, maar vooral ook duidelijke uiting, die perfect past bij de huisstijl van je merk of organisatie.

Deel dit bericht!