Merkpositionering bij TRUE | Jouw doelgroep verliefd op Jouw Merk
a brandlove company MENU

Al verliefd op jouw merkidentiteit?

Een sterke merkpositionering met aantrekkelijke merkwaarden vereist een doordachte visie en merkstrategie. Reclamebureau True Communications ziet liefde van de doelgroep voor jouw merk als hoogste doel. Brandlove noemen wij dat. Op basis van onweerstaanbare merkwaarden creëren wij liefde op het eerste gezicht. Ofwel: passievol positioneren door de juiste branding.

Merkpositionering in slechts drie stappen

Wij wekken maximale merkliefde op voor jouw merk in drie eenvoudige stappen. Je valt direct voor deze wijze van positioneren. En jouw doelgroep… die valt voor de merkpositionering die daar uit voortvloeit.

Brand scan brandscan

strategie

case / speelveld / ambitie

Brand story brandstory

concept

betekenis / verhaal / stijl

Brand love brandlove

interactie

vonk / verbinding / fans

Brand scan brandscan

Brandscan; van analyse naar BrandDoc

Ons compacte BrandDoc is jouw strategische kompas voor maximale merkbeleving. Tijdens de brandscan leggen we het karakter en de ziel van jouw merk bloot. Wat zijn kenmerkende merkwaarden? Waar staat je organisatie voor? Wat is je stip aan de horizon? In een aantal workshops, waarbij we gebruik maken van bewezen tools, zoals de Archetype’s van Carl Jung en de Golden Circle, vinden we samen met verschillende personen uit jouw organisatie antwoorden op deze vragen. Deze waardevolle input vormt de basis voor jouw nieuwe merkidentiteit, opgebouwd uit perfect passende en betekenisvolle merkwaarden. In het BrandDoc staan naast deze merkwaarden ook de merkdroom en merkbelofte omschreven. Het BrandDoc is in feite de kernachtige samenvatting van jouw merkidentiteit op één A4. Zo ontstaat de basis voor een betekenisvol merkverhaal dat past bij jouw organisatie.

Tools voor merkpositionering

Bij True Communications hebben wij de beschikking over een toolbox met verschillende hulpmiddelen om jouw merkidentiteit vorm te geven. Om je een idee te geven:

Archetypen van Carl Jung
Archetypen van
Carl Jung
Merkwaarden-spel
Associatiespel
Elevator Pitch
Elevator
Pitch
Golden Circles
Golden
Circles

Ontvang gratis archetype kaarten

Brand story brandstory

Brandstory; Van BrandDoc naar waardevolle merkidentiteit

Na de uitwerking van het BrandDoc gaan we aan de slag met het verhaal van jouw merk. Dit noemen wij de corporate story. Hierdoor is jouw nieuwe merkidentiteit dus gebaseerd op de zorgvuldig geselecteerde merkwaarden. Vanuit het BrandDoc en de corporate story maken we een doorvertaling naar:

  • Beeldmerk (logo / pay-off)
  • Beeld- / vormentaal
Corporate Story: het verhaal achter jouw merkidentiteit

Een corporate story is dus het verhaal achter jouw merk en vormt de schakel tussen de strategische positionering (BrandDoc) en een onderscheidende merkidentiteit. Met dit verhaal brengen we jouw vernieuwde propositie met zorg en liefde onder de aandacht bij je doelgroepen. Dit karakteristieke en consistente verhaal is het unieke vertrekpunt voor alle communicatie om de optimale branding te creëren.

Uitwerking beeldmerk: evolutie of revolutie

Afhankelijk van het merk kijken we ook naar het beeldmerk. Dit bestaat uit je logo en pay-off. Jouw huidige beeldmerk (als dat er is) spiegelen we aan het BrandDoc en het merkverhaal. Zowel jouw behoefte als de conclusies uit die analyse bepaalt de keuze tussen een revitalisering van het beeldmerk (evolutie) of de ontwikkeling van een geheel nieuw beeldmerk (revolutie).

Merkpositionering: Practice what you preach

Beeld-/vormentaal: altijd professioneel en passend

Op basis van de corporate story (en een uitgewerkt beeldmerk) maken wij een doorvertaling naar beeld- en vormentaal. Met de ontwikkeling van de beeldtaal kiezen we voor een passend type beelden. Is er sprake van fotografie, illustraties of helemaal geen beelden? De beeldtaal gaat altijd gepaard met de vormentaal en draagt bij aan je merkidentiteit.

Ontvang gratis Branddocs

Brand love love

Brandlove; Van waardevol merk naar een gedegen strategie

Inmiddels staat jouw merk als een huis! Het beeldmerk is wel of niet herzien. Het merkverhaal en de branding kloppen en de visuele doorvertaling toont exact waar jij als organisatie voor staat en gaat. Hoogste tijd om doelgroepen de liefde te laten verklaren aan jouw merk en hen te inspireren tot actie. Wat is dan je openingszin?

Bij wie wil jij je merkliefde voor jouw merk overbrengen?

Samen denken we na over dit soort vragen. Strategie vormen noemen we dat. Op basis van jouw positionering bepalen we speerpunten vanuit de vastgestelde merkwaarden. Kort samengevat geven we samen een antwoord op de vraag “Bij wie brengen we de merkliefde over en hoe doen we dat en hoe leidt dit tot activatie?”. Deze vraag beantwoorden we door samen een krachtige thematiek op basis van je positionering te bedenken, verpakt in de juiste middelen en met een uitgedachte planning. Hebben we deze gevonden? Dan is het tijd om branding in de praktijk te brengen!

Starten met positioneren: start met True

Kies voor een deskundig communicatie- en reclamebureau dat volop thuis is in positioneren, merkbeleving, storytelling, strategische communicatie en dus ook: activatie. Kies True Communications in Apeldoorn; bel of mail ons voor meer informatie. Je bent ook van harte welkom voor een kop koffie en een gesprek over jouw merkpositionering in ons pand aan de Loolaan in Apeldoorn!

Ik neem contact op