Reggesteyn - TRUE Communications
a brandlove company MENU

CSG Reggesteyn

Positioneren in het onderwijs

Klant: CSG Reggesteyn
Opdracht: Merkpositionering & website
Resultaat: Sterke positie in de markt
Disciplines:
  • Creatie
  • Design
  • Strategie
  • Merkidentiteit

“Hoe komen we top-of-mind bij groep 8 leerlingen uit de buurt die voor een schoolkeuze staan?”

Brandscan Brandstory Brandlove
Het unieke karakter tot de kern teruggebracht

Reggesteyn is een christelijke scholengemeenschap met drie vestigingen in Nijverdal en Rijssen. Waarom positioneren? Simpel, in het onderwijs doet concurrentie zijn intrede. En; Reggesteyn wil de drie vestigingen communicatief onder één paraplu scharen. Om de ware identiteit van Reggesteyn boven water te krijgen, hebben we verschillende brainstormsessies georganiseerd met zowel directie als docenten. We wisten deze identiteit vervolgens tot de essentie terug te brengen.

Brandscan Brandstory Brandlove
Alle ruimte zorgt voor onvoorwaardelijk onderwijs

In een veilige omgeving ontwikkelen de leerlingen hun persoonlijkheid en talenten. Dankzij een groot onderling respect tussen leerling en docent is daar alle ruimte voor.

Onvoorwaardelijk onderwijs dus. De insteek is dan ook niet dat Reggesteyn leerlingen vraagt wát ze later willen worden, maar wíe zij willen worden. De nieuwe pay-off vat dit onderscheid samen: kies voor jouw toekomst, kies voor Reggesteyn.

Brandscan Brandstory Brandlove
Corporate branding

De brandstory is verpakt in een bijpassende huisstijl met doorontwikkeld logo en stevige huisstijlkleuren. Consistent inzetbaar op alle uitingen. Van open dag tot website. Toewerkend naar 100% eenduidigheid en herkenning. Inclusief een compleet vernieuwde website. Dé essentiële informatiebron voor kinderen van groep 8 en hun ouders. Voorzien van speelse filmpjes waarin leerlingen van iedere vestiging de kijker helemaal tot in de klas meenemen!

De resultaten


  • Een sterke positie ten opzichte van andere scholen in de omgeving
  • Unieke huisstijl als paraplu voor de drie vestigingen
  • Set van middelen voor corporate communicatie
  • Top-of-mind positie bij groep 8 leerlingen