PinkRoccade Healthcare - TRUE Communications
a brandlove company MENU

PinkRoccade Healthcare

Merkliefde door Customer Journey Mapping

Klant: PinkRoccade Healthcare
Opdracht: Ontwikkeling geïntegreerde activatiecampagne
Resultaat: Meer grip op het complexe acquisitietraject
Disciplines:
  • Creatie
  • Design
  • Strategie

“Kunnen we een communicatiecampagne ontwikkelen waarmee zorgverleners zich direct weten te identificeren?”

Brandscan Brandstory Brandlove
Inzicht in de doelgroepen en klantreis

mijnCaress is het elektronisch cliëntdossier (ECD) van PinkRoccade. Na een spannende pitch met drie andere bureaus heeft PinkRoccade Heathcare voor ons gekozen. De opdracht luidde om een inspirerende campagne te ontwikkelen, gericht op de gehandicaptenzorg. Passend bij de nieuwe huisstijl en positionering van PinkRoccade. We pakten het aan door een extra verdieping te maken in de doelgroepen. Bedoeld om meer grip te krijgen op het totale acquisitietraject. Een verdieping was noodzakelijk om meer inzicht te krijgen in de DMU (beslissers), stakeholders (beïnvloeders) en customer journey (klantreis). Tijdens workshops kregen we inzicht in de drijfveren en koopmotieven van CEO tot ICT manager. Vervolgens zijn de touchpoints, van eerste oriëntatie tot en met de koopbeslissing, inzichtelijk gemaakt. Op basis hiervan ontwikkelden we een communicatiestrategie.

Brandscan Brandstory Brandlove
Met zorg verbinden

Met het campagneconcept ‘Met zorg verbinden’ is de basis voor de activatiecampagne gelegd. De campagne stelt als grondslag dat mijnCaress werkt als de extra collega. Het verzorgingsmaatje én de ontmoetingsplek in één. Gebruik van mijnCaress levert meerwaarde op zakelijk en sociaal gebied. Dit zorgt uiteindelijk voor meer aandachtige, persoonlijke en liefdevolle verzorging van de cliënt.

Brandscan Brandstory Brandlove
De juiste Touchpointstrategie

Vanuit de scan en de campagne is de klantreis geoptimaliseerd. Daarbij zijn bestaande touchpoints geïntegreerd in een geoptimaliseerde touchpointstrategie. Hiermee wordt ingespeeld op nieuwe kansen en mogelijkheden voor PinkRoccade mijnCaress.

Resultaat:


  • Compleet inzicht in alle relevante beslissers en hun motieven.
  • Gerichte inzet mediamiddelen in de fases oriëntatie, informatie en beslissing.
  • Meer grip op het salestraject.
  • Meer voorspellend inzicht in de conversie per ingeschakeld communicatiemiddel.