“Hoe activeren we Apeldoorners om hun stad schoon te houden?”
Hoe verban je vervuiling en zwerfafval uit je stad? Dit is een vraag waar veel gemeentes mee lopen. Wij ontwikkelden in samenwerking met de gemeente Apeldoorn een uitdagende campagne. Niet belerend, wel activerend. Met als doel alle inwoners rechtstreeks te stimuleren Apeldoorn schoon te houden. Snel gevolgd door schoonmaakacties met concreet resultaat.
We realiseerden een origineel communicatieconcept: Heel Apeldoorn Rein. Rein als voornaam én als associatie met schoon. Herkenbare Apeldoorners spreken als Rein of Reina in de campagne hun persoonlijke inzet voor een schoon Apeldoorn uit. Met een lotus als beeldmerk, symbool voor schoonheid. De kracht van deze campagne? Niet de gemeente is de afzender, maar Rein zelf.
Heel Apeldoorn Rein viel direct op. Met de drie gemeentelijke beleidspeerpunten overlast door hondenpoep, herfstbladere en vuuwerkafval is vanuit het concept succesvol op deze onderwerpen ingespeeld.